POLA DE LAVIANA (Asturias)

POLA DE LAVIANA: El Conceyu de Laviana ye inabarcable con una sola gueyá....

El Conceyu de Laviana ye inabarcable con una sola gueyá.
Extiendese hasta el infinito, en desigual alltura. Cambia de colores, según la época del añu; pasando de los verdes de la Primavera y el Verano al rojizu de les fayes y los castañales en el Otoñu. También i cubre el blancu mantu de la niebe y el xelu en Inviernu,

Reina el ferrucu en les altures, desde Peña Mea a la Peña Mayor; donde paez que i presta más, planeando apaciblemente sobre les campes de Breza y de Cayacente.
Baxa el llobu en los frios del Inviernu, acercandose a los corrales y cuadres, por si cae algo; anda el raposu despiertu y emboscau ente los matos, pa buscar una entrada en gallineru, donde nun dejar pita sana.
De ente la espesura, sal el xabalí y metese en les huertes a fozar ente los patatales y levanta también les berces y los fréjoles, estropiando el trabayu del pobre paisanu.

Allá en les peñes, faciendo cabrioles imposibles, salta el rebecu, sin fallar ni una maiobra siquiera.

Abaxo en la Pola, la xente camina y va a la compra ó a los chigres ó parense a charrar en medio la acera pa preguntar por un familiar ó un conocíu. A veces, encuentrense en el tanatoriu, despidiendo al algún amigu que va p´al Otero y otres... reuerden aquellos tiempos, cuando yeren guajes y jugaben a la peonza en el patio les escueles....
La vida pasa... Laviana ahí ta como siempre.