La Campurra afumiando la Pola (foto antigua), POLA DE LAVIANA

Ahí vemos a la Campurra, presumiendo de chimenea. La mitá de la Pola afumiá de carbonilla producida por de forruñenta caldera de está vieja heroina.
Ya i-quedaba poco a esta valiente de andar por los retorcios carriles de fierro. Yera el añu 1962.

Decía Ana Belem (la muyer de Victor Manuel) "No se porque te quiero" y yo digo que: No se porque te añoro Campurra.
Ni porqué me acuerdo del su pasu a les once la mañana, cuando el recreo en les Escueles Nacionales y desde el patio contemplábemos durante un ratiquín el su pasu por la carretera general, con su sempiterna chimenea humeante. Después de esi ratiquín seguiemos jugando: a les boliches, a la pelota, a les chapes, a la estaca ó pinchu (que consistía en espetar tres veces una estacuca de maera en un barrizal y les que tirabes de los compañeros, tenien que dir corriendo a por elles. Ganaba el que quedaba solu en el barrizal),
Ala media hora justa, Salía un maestro a la escalera y llamaba a tos los guajes, que entravemos corriendo a clase.
(1962)
TETE esti fotograma dela pelicula, acuerdome pos yo fui al cine el dia que la ponxeron. Nesta foto vese un paisano altu que va de azul con boina, llamavase Armado y trabayava en fradera ena curuxera na pelicula montase na maquina, yera de puente de arcu y tenia dos fios que yeren tan altos como el, un llamavase Armando que trabayo en rivota cuando yo y cuando termino la mili metose a policia, lutru llamavase Justo que esi sigio namina. Que recuerdos.
Centro de la Pola en los años sesenta.
Me gusta esta fotografia (en realidad es un fotograma de la película-reportaje ASI ES ASTURIAS de 1962)
La que se armaba los jueves, cuando ademas de paso de la CAMPURRA por el centro de la Pola se sumaba el gentio que abarrotaba la Plaza de los Chorizos, La Plaza de les Teles (telas) y fruta, la plaza de Los Huevos y el Quesu y la Plaza del Ganao o de la Pontona... -yo nunca supe de ningun accidente grave, salvo de algún chiquillo que se subía imprudentemente...
Mira bien esta vieja fotografía, con la Campurra campando a sus anchas, por la carretera general de la Pola. La gente paseando por las aceras y algún que otro coche circulando lentamente, sin prisa.
Buenos días:
Esta noche llovió to lo que quiso y más, como cuando lo del Diluvio Universal... si ho, yo era muy pequeñín; pero acuerdome todavía.
Ahora parez que abocanó un poquitín.

Voy a ver a la mi médica (ahora en la sanidad ye to muyeres) pa que me de la papeletina del alta.
¡Voy con una alegría rumbera.... IMPRESIONANTE!

¡Hala... a levantase to´l mundo!
Ta mañana Tete, que tengas buena noche, un saludo.