rutes de monte, ALMURFE

Rutes de monte

En primer planu tenemos la Ilesia y el Palaciu de Pueblu (ESTI PERBIÉN CALTENÍU POLOS SOS PROPIETARIOS Y CON GRAN HESTORIA Y GUAPURA), Al fondu'l Picu Entrepenas d'unos 1100 m. (aprox) y al so dcha. l'Altu de la Colladona que dende'l pueblu puede llegase per un senderu bonu d'andar y pasando poles brañes de: El Sequeiro – Canaceo – La Cuesta – La Tamborra, El Fundil, Combarros y por peracabo la Colladona, onde pasta con toa llibertá'l ganáu AUTOCTONO de los pocos ganaderos del llugar que por suerte caltienen la tradición pa depués poder ufiertanos esa maraviyosa carne ROXA que tanto apreciamos y dende onde podemos esfrutar d'una espectacular vista de la Sierra de Peñamanteca y los pueblos de Montouvo, Lamoso, S. Esteban, Quintanal etc.
Si siguimos la ruta llegaríamos al pueblu de La Bustariega (yá del conceyu de Somiedu). Una vegada allugáu nel, tendríes la sensación de tar nun pueblu de la EDÁ MEDIA polo singular del llugar, de los zarros de les finques, les sos cases, los sos caminos, la Ilesia, la fonte etc.
Y si inda queremos siguir ruta poder faer escontra la Braña de Cueiro, llugar onde tolos años pel branu celébrase una popular feria ganadera participando ganáu de los conceyos de Belmonte, Somiedu, Teberga, Quiros y Grau y acompañada d'una bien bona Romería campestre con típicos concursos rurales como carreres de caballos, tiru de cuerda, carrera de cintes, de sacos, llance d'alpaques etc.
Y si inda tamos de gracia podemos siguir la ruta, al norte escontra l'Altu de la Corredoria o al sur escontra l'altu de S. Lorenzo yá nel CAMIN REAL DE LA MESA.