POLA DE LAVIANA: Acuerdome ahora de Samuelín, que yera de Tolivia. Los...

Llevome por la mañana el mi cuñau Federico a la revisión médica de ojo operau y, mientras tanto divemos hablando de los temas que nos ocupen estos dies en la Pola:

En un dia gris y lluviosu; de esa lluvia fina que paez que no moja, pero empapa que los de Santander llamen "calabobos" y aquí en Asturies llamámoslo ORBAYU.
Diz Federico: - Llamome anoche Irineo pa que los vaya a ayudar a la yerba; porque querien empacar hoy con la máquina y, no se, con esti día tan gris y lluviosu, si se nos arreglará.
Ayer tuvieron segando hasta les nueve y como nun abocane, y salga el sol va a j... la hierba.

- Oye Fede- dije yo- ¿Que tuvisti la semana pasá allí, ayudándolos?

- No, la semana pasá no, la anterior, que fizo buen tiempu.

- Tendrá algo de maquinaría, eh?
- Sii ho. Hoy en día la guadaña sólo la utilicen los vieyos. Tien segadora y desbrozadora y cuando ta prepará la hierva, ya sequina, y colocá en marallos,; llama al chaval de la empacadora y empáca la hierba en paques; que después guarda en la tená, ó en algún almacén apropiau.

Y siempre hay algún tractorín con remolque que se encarga del transporte de la hierba. El carru vaques ya quedó pal museo de Asturies.

Miro al cielu y veolu gris claru; nun parez que sea de tormenta, sino, mas bien de una nube de verano, que según vien se va.
A ver si por la tarde escampla y tienen suerte Irineo y Marisa de arreglase con la yerba.

Pues en la Pola que se despidan del buen tiempu hasta el lunes o el martes, porque esti fin de semana son les fiestes de Les Campes y siempre llueve, aunque voy cruzar yo la frontera esti fin de semana pa alla e igual fae sol, porque cada vez que vamos pa alla fae sol, llevolu yo de aqui jeje.

En una ocasión taben los lugareños en misa; pues celebrábase la patrona local y en estes feches del Verano, taba la yerba secando en los praos; cuando empezó a oscurecer y el tiempu parecía que tenía mala pinta.
Dicen, que el cura, viendo la preocupación en la cara de los feligreses, dijoyos:
"Queridos hermanos, podeis ir a recoger la hiera; pues viene una tormenta: DIOS PUEDE ESPERAR, PERO LA HIERBA NO."

Marcharon todos pa los praos, recogieron la hierba a tiempu, antes de que lloviera, y, poco a poco, fueron regresando a la iglesia. Cuando habien vuelto todos de les labores, el cura prosiguió la misa.

Acuerdome ahora de Samuelín, que yera de Tolivia. Los últimos años vivió en Gijón, con una hermana.
Siempre fué muy cantarín y gustabai la copla y les mejicanaes.
Una de les últimes veces que tuvimos hablando, (Aquí en Gijón) fué preisamente de la Romería de les Campes, a la cual él no solía falt5ar en ninguna ocasión.

Esa sonrisa amplia, con una cara de hombre bueno, flequillo arroxiau, hombros fornidos y de una estatura regular. Entraba cantando en el bar con esa voz fuerte que tenía. Se hizo amigo enseguida de todos los compañeros y amigos.
- Samuelín - y decía yo- nun cantes, hombre que metes muchu ruidu.
- ¿Que pasa, que canto mal, ho?
- Nome no, si tu vales pa dir a un concurso de la tele; pero aquí nun se pue cantar.
- Bueno..., la última
Y entonaba una mejicanada a todo trapu, escuchandolu, toa la parroquia y los que pasaben por la plaza tambien.
ALLÁ DONDE ESTES SAMUEL TE RECORDARE SIEMPRE
Respuestas ya existentes para el anterior mensaje:
Yo creo que a les fiestes de les campes fui una vez na mas, porque ya habiamos terminao la yerba pa eses feches, pero taba malo, metiose la niebla y se jorobo todo.