BLIMEA (Asturias)

BLIMEA: LA ASTURIAS PROFUNDA...

LA ASTURIAS PROFUNDA
CARTA DE UNA MADRE A UN FÍU

Queridu fíu;

Póngote estes llinies pa que sepas que toy viva. Toy escribiéndote, despaciu, porque se que nun yes pa lleer deprisa. Si recibes esta carta ye que llegote, si non, dícesmelo y mándotela otra vez.

El tiempu por aqui nun ta mal; la semana pasá solo llovió dos veces, la primera vez tuvo lloviendo tres dies y la segunda cuatro. Ya te mandé la chaqueta que queríes, pero dígote que el to tíu Pepe dixo que si la mandábamos con los botones puestos pesaría muncho y el envíu sería muy caru, así que quitámosilos y metímostelos en el bolsu de adientro.

Por fin ya pudimos enterrar a to güelu, alcontrámoslu cuando lo de la mudanza, taba metíu en el armariu desde el dia aquel que nos ganó xugando al escondite.

Cuéntote que el otru dia explotó la cocina de gas y to pá y yo salimos disparaos pol aire y cayimos afuera de la casa, ¡qué emoción!. Yera la primera vez que to pá y yo saliamos xuntos de casa.

Vino el médicu pues yo tenia fiebre, púsome un tubin de cristal en la boca y díxome que nun podia hablar en diez minutos; to pá queria comprai el tubu.

Perdona la mala lletra y les faltes de ortografia, ye que yo cansé de escribite y ahora toy dictándoi a to pá, ya sabes lo burru que ye. Y hablando de to pá, ¡qué orgullosu ta!. Cuéntote que ahora tien un buen trabayu, tien cerca de 500 persones por debaxiu d'él; ye l'encargau de segar el cementeriu.

El otru dia to pá leyó en el periódicu que, según les encuestes, la mayoria de los accidentes pasen a un kilómetru de casa, asi que mudémosnos más lejos. Nun vas a reconocer la casa. El sitiu ye muy guapu y ahora tengo llavaora, aunque no estoy muy segura de que funcione; ayer meti la ropa, tiré de la cadena y, desde esi momentu nun la volví a ver.

La tu hermana Xulia, la que se casó con el su home, parió, pero como tovia nun se de que sexu ye, nun se si decite si yes tiu o tia. Si por fin ye nena van llamala como yo; ella a la to hermana llamarai "mamá". La otra hermana, Pilar, ta embarazá de 5 meses; to pá preguntoi si taba segura de que yera de ella.

Y por último, el to hermanu Juanchu sigue tan despistau como siempre; el otru dia cerró el coche y dexó las llaves dientru; tuvo que caminar tres kilómetros p'allá y otros tres p'acá, hasta casa por el duplicau pa poder sacanos a to pá ya mi del coche.

El to primu Paco casóse y pasa to la noche rezandoi a la muyer porque dixeironi que yera virgen. A quien nunca más vimos per aqui ye al tíu Carlones, el que morrió el añu pasau. Ahora el que nos tien muy preocupaos ye el tu perru, el Puski, empéfiase en correr detrás de los coches que tan paraos.

¿Recuerdes al to amigu Antón?, ya nun ta más n'esti mundu. So pá morrió fai dos meses y como habia pediu ser enterrao en el llagu, el probe Antón morrió cavando la poza en el fondu.

Bueno fiu, non te pongo dirección en la carta porque no la sé; resulta que la xente que vivió aqui llevó los números pa nun tener que cambiar de domiciliu. Si ves a doña Remedios salúdala de mi parte; si nun la ves, noi digas ná.
To má que te quier.
PD.
Diba mmandate 100 € pero ya taba el sobre cerrau.
Respuestas ya existentes para el anterior mensaje:
Muy buena Santiago, nun se de donde lo sacaste pero, ye buenisimo, la verda ye que esto que refleja esta carta, en aquella profunda Asturias, y tambien en las profundas y diferentes regiones de esta piel de toro, pasaba, cuanto menos cultura tenia el pueblo, mas controlable se volvia, y paezme a mi que esti ministru que tenemos ahora, el de cultura digo, quier que se vuelva a aquellos tiempos, que solo se culturizen los fios de los ricos, y los de los trabayaores, pues eso, a trabayar pa ellos, como el pueblu nun reaciones tienlo clarisimo.
En fin Santi, gracies por compartir con nosotros esta carta de nuestra querida tierrina, un abrazu de.............. Fernando.......... Milana.